E.L.F. Kwasten review

Een goed begin is het halve werk, zo ook met make-up. Met een goede kwast maak je je make-up zoveel mooier. Helaas zijn fijne budget kwasten altijd wat lastiger te vinden en vind ik 15 euro voor een kwast toch wel wat te veel van het goede.

Alweer een tijdje geleden bestelde ik twee kwasten van de 1 euro lijn bij ELF, want voor slecht 1,- euro wilde ik wel een aantal kwasten proberen! Jullie gaven ook al aan erg benieuwd te zijn naar deze kwasten en wilden hier graag een review van lezen. Inmiddels heb ik deze kwasten al een tijdje in mijn bezit en is het tijd om mijn mening met jullie te delen.

Ik bestelde de total face brush en de 3-in-1 kwast. ELF heeft een redelijk assortiment aan kwasten uit de 1 euro lijn.

Poederkwast voor het gezicht

De zachte haartjes strelen uw huid terwijl u gezichtspoeder of bronzingpoeder aanbrengt. Ideaal om snel uw make-up even bij te werken.

Dit is de poederkwast. Zelf gebruik ik ‘m om translucent poeder aan te brengen om mijn gezicht te matteren en mijn foundation te fixeren.
De kwast is vrij groot en licht gemakkelijk in de hand, een echte poeder kwast. De haren staan wat rommelig en de kwast bevat wat losse haren. Ook nadat ik deze kwast gewassen had bleef deze nog wat haren verliezen.
Deze poederkwast bevat vrij stevige en dikke haren, doordat de haren zo stevig en dik zijn prikken deze nogal op je gezicht.op mijn hand voelt deze kwast heel anders aan, de haren zijn duidelijk te stug voor de dunnere huid in mijn gezicht.  Ik ben een zachtere poederkwast gewend, en dan is dit zeker geen aanrader. Voor af en toe is het wel een fijne kwast, maar ik zou deze kwast zelf niet dagelijks gebruiken.

3-in-1 kwast

Met deze unieke 3-in-1 kwast brengt u heel precies blush, bronzingpoeder en alle andere soorten losse poeders aan.

Dit is de 3-in-1 kwast, zoals deze op de website genoemd wordt. Op de verpakking zelf staat dat dit een bronzing kwast is. Natuurlijk kun je deze kwast ook voor je blush gebruiken.
Deze 3-in-1 kwast is schuin afgesneden waardoor je ‘m perfect kunt gebruiken om te contouren. Wel is deze kwast een stuk minder vol dan dat ik gewend ben van een blush kwast. Doordat deze kwast minder vol is, en voor een blush kwast aan de kleine kant is, kun je er wel heel precies blush mee aanbrengen.
Wederom vind ik dit geen fijne kwast. Ook de haren van deze kwast prikken enorm op mijn gezicht en staan wat rommelig. Ik heb het idee dat deze kwast niet erg veel pigment oppakt, dit kan natuurlijk een voordeel zijn voor gebruik bij een erg gepigmenteerde blush.
Ook deze kwast is voor mij geen aanrader, essence heeft een schuine blush kwast in haar assortiment welke een stuk zachter aan voelt!

Voor slecht 1 euro verwachte ik ook geen wonder kwasten. Deze kwasten zijn fijn voor af en toe gebruik, maar voor dagelijks gebruik kan ik deze kwasten niet aanraden. ELF kwasten zijn gemaakt van synthetische haren, wat betekend dat ze dus volledig gemaakt zijn van nep haar.
ELF heeft nog meer kwasten in haar assortiment, de kwasten uit de studio lijn zien er op het eerste gezicht goed uit. Misschien dat deze wat fijner aanvoelen op de huid.

Wat is jullie ervaring met de kwasten van elf?

6 thoughts on “E.L.F. Kwasten review

  1. Waar koop jij je elf kwasten en heb je nog aanraders voor foedkope goede kwasten en goede goedkope make up?

Geef een reactie

