Review; Lush Lip Service

Ongeveer een jaar geleden bestelde ik mijn eerste lip balsem bij de lush, Honey trap. Inmiddels ben ik verslaafd en kan ik dan ook niet meer zonder deze fijne lip balsem. Afgelopen december bestelden we weer een aantal producten bij de lush, en omdat mijn favoriete lip balsem bijna op was besloot ik Lip Service te bestellen. Ik was erg benieuwd of deze lip balsem net zo fijn zou zijn.

Wat zegt Lush over Lip service?
We maken Lip Service al ongeveer tien jaar en het is in al die jaren extreem populair geweest. Je kunt het, behalve op je lippen natuurlijk, ook gebruiken op je hielen, ellebogen, nagelriemen en tenen. Het is een magische mix van effectieve oliën en boters die alle ruwe plekjes zacht maakt. Zijn je lippen gesprongen en droog, gebruik dan dit. Als ze genezen zijn, kun je overstappen op een andere lippenbalsem (al weten wij niet waarom je dat zou willen). 

Hoe ziet het er uit?
Lip service zit in een zilver kleurig tinnetje, welke afsluitbaar is met een schroef deksel. Het tinnetje bevat 10 ml. De verpakking is niet heel erg speciaal en oogt eerder een beetje saai. Wel staat er duidelijk op vermeld dat dit een lip balm is, op de achterkant staan de ingredienten vermeld.
Ik ben nog steeds van mening dat lush deze producten misschien beter in een stick vorm zou kunnen maken. Nu ga je steeds met je vingers in het potje om er product uit te krijgen wat natuurlijk niet erg hygiënisch is. Ook komen er zo gemakkelijk haartjes of andere vuiltjes bij.

Hoe smeert het;
Ja, dit is direct een minpuntje voor deze lip balsem. In het potje is de lip balsem echt enorm hard en haast onmogelijk om er iets uit te krijgen. Dit probleem is wel te verhelpen door het potje een minuut of vijf op te warmen in je broekzak, maar dit is natuurlijk niet ideaal. Een lip balsem moet voor mij makkelijk smeerbaar zijn.
Als de lip balsem wat is opgewarmd is deze makkelijker uit het potje te krijgen en smeert goed uit over de lippen. Wanneer je lippen erg koud worden, bijvoorbeeld door de kou van afgelopen winter (-20), merk je dat de lip balsem ook op je lippen weer “hard” wordt. Echt een heel apart gevoel.

Wat doet het;
Lush belooft dat deze lip balsem je gesprongen lippen laat genezen en dat velletjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Deze lip balsem verzorgt mijn lippen echt goed, en zelfs de meest koude dagen van de afgelopen winter hebben ze overleefd zonder te springen.
Toch vind ik het een nadeel dat de substantie in het potje zo hard is, waardoor ik sneller naar Honey trap grijp.

Pluspunten;
+ Zuinig in gebruik
+ Voelt fijn aan
+ Verzorgt goed
+ Ruikt lekker

Minpunten;
– De verpakking
– Lastig uit het potje te krijgen (erg hard)
– Vrij prijzig

Lip service is te koop bij Lush voor  €7,95, je krijgt dan een tinnetje van 10 ml.

3 thoughts on “Review; Lush Lip Service

  1. Ik heb maar één lippenbalsem in een potje. Het is niet echt hygiënisch vind ik.
    Maar die van Lush zien er wel fijn uit ondanks dat ze steeds hard worden

Geef een reactie

