How to: makkelijk glitter nagellak verwijderen zonder aluminium folie

Ik ben echt gek op glitter nagellak. Ze zijn er in veel soorten en kleuren. De een heeft nog meer glitter dan de ander. Er is alleen één probleem met glitter nagellak. Het verwijderen gaat super lastig. Ik denk dat iedereen wel eens gefrustreerd met watjes is bezig geweest. Het resultaat was bij mij meestal een kapot watje en nog steeds nagellak op m’n nagel. Op internet las ik al veel goede verhalen over de aluminium methode. Toch vind ik het veel werk om elke keer aluminium om m’n vingers te doen. Vandaar dat ik het een keertje geprobeerd heb zonder aluminium. Het resultaat was echt geweldig. Geen frustraties, niet moeilijk doen met aluminium folie en binnen 5 minuten glitter vrije nagels! Vandaag ga ik uitleggen hoe deze methode werkt.

1. Voor deze methode heb je nagellak remover, een schaar en watjes nodig.
2. Om te beginnen knip ik het watje in 4 stukken. Deze delen moeten groot genoeg zijn om je hele nagel te bedekken.
3. Maak het watje vochtig met nagellak remover.
4. Druk het vochtige watje goed aan op de nagel. Laat dit ongeveer 5 minuten zitten.

Na ongeveer 5 minuten heb ik het watje weer verwijderd. Om ervoor te zorgen dat het overal goed komt, kan je een draaiende beweging maken tijdens het verwijderen. Op bovenstaande foto is het resultaat te zien. Alle glitters zitten op het watje en je nagel is helemaal schoon! Met de aluminium methode zou je na stap 4 nog aluminium om je vinger moeten wikkelen. Deze stap is extra werk en het wordt nogal lastig om je vingers te gebruiken naarmate er meer vingers ingepakt zitten. Zonder aluminium folie werkt het ook gewoon prima.
Nu ik deze methode heb, draag ik heel vaak glitter nagellak. Het verwijderen is hiermee zo makkelijk geworden dat ik er veel sneller naar grijp. Ik zou er echt niet meer zonder kunnen!

13 thoughts on “How to: makkelijk glitter nagellak verwijderen zonder aluminium folie

  1. Super tof! Zo doe ik het ook altijd. Als ik aluminium folie gebruik heb ik altijd het idee dat mijn vingertoppen onderkoelen.. Een heel vervelend gevoel. Dus dit is een te gekke manier!

    Liefs

Geef een reactie

