Techno vs. Julia

Techno, het glitterlakje uit de electropop collectie van China Glaze stond al eventjes op mijn wishlist. Toen dit lakje eenmaal op de deurmat belande en ik ‘m uit de verpakking had gehaald realiseerde ik mij dat zo’n soort gelijk lakje zich in mijn stash bevind.
Ik ging eventjes opzoek en trof in mijn stash het lakje Julia, een glitter topcoat uit de nail art twins serie van Essence.
Inmiddels is deze lak niet meer te koop, maar heeft essence een soort gelijke special effect topper in het assortiment met de naam disco disco.

Goed, beide lakken lijken in de flesjes wel heel erg op elkaar en aangezien de laatste dupe test alweer een flinke tijd terug is besloot ik deze twee lakken met elkaar te vergelijken.

Het eerste verschil is duidelijk te zien op bovenstaande foto. De flesjes verschillen enorm van elkaar. Julia van Essence bevat 10 ml. lak. Techno van China Glaze bevat 14 ml.

Op bovenstaande foto kun je zien dat de kwastjes van beide lakken bijna identiek aan elkaar zijn. Beide lakken hebben een smal kwastje waarmee je precies kunt lakken.
Het kwastje van Techno is iets langer, ook is de dop wat groter en ligt net iets makkelijker in de hand.

Natuurlijk is de beste manier om deze lakken met elkaar te vergelijken, ze naast elkaar op 1 hand te lakken. Als basis koos ik voor een zwarte kleur omdat glitters hier over het algemeen het beste op uit komen.
Van beide lakken bracht ik 1 laagje aan over de zwarte basislak, Techno op mijn wijs- en ringvinger en Julia op mijn middelvinger en pink.
Zoals je kunt zien bevat Techno duidelijk meer glitter, en is “dekkender” dan Julia.
Ook zijn de glitters van beide lakken anders van vorm, Techno bevat hexagon glitters, Julia bevat vierkante glitters.

Ik besloot om nog een laagje Julia aan te brengen op mijn middelvinger en pink. Zoals je kunt zien op bovenstaande foto is Julia met twee laagjes even “dekkend” als Techno in een laagje.

Al met al is Julia dus geen perfect dupe van Techno maar komt het toch aardig in de buurt.
Julia is dan ook zeker een budget vriendelijke variant van Techno.

10 thoughts on “Techno vs. Julia

Geef een reactie

