Current addiction: de Hongerspelen!

Ik denk dat de meeste mensen er inmiddels wel over gehoord hebben. De Hongerspelen is een boeken serie die momenteel erg populair is. Alle drie de boeken zijn bestsellers, zowel in het buitenland als in Nederland. Verder komt de film 23 maart uit en daar wordt met smart opgewacht door veel mensen. Zelfs China glaze wil graag een graantje meepikken van dit succes en heeft een nagellak collectie uitgebracht met als thema de Hongerspelen!

De boeken
Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot… Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van bruut geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici komt Katniss voor de keus staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven? DE HONGERSPELEN is een ultieme leeservaring die niemand mag missen!  

De boeken vond ik echt geweldig. Ze zijn met stipt de beste boeken die ik in een hele lang tijd heb gelezen. Vooral deel 1 en deel 2 vind ik zelf echt super leuk. Ze zijn ook echt niet neer te leggen. Ik heb ze in één ruk uitgelezen. Deze serie raad ik dan ook aan heel veel mensen aan. De mensen die mijn wijze raad hebben opgevuld, zijn inmiddels zelf ook verslaafd geraakt. Ze zijn gewoon te fantastisch.

De film

23 maart is het dan eindelijk zo ver. Dan gaat de film in premiere. Ik ben echt zo benieuwd naar de film. Hij moet gewoon net zo gaaf zijn als de boeken zelf. Het kan bijna niet anders. Helaas heb ik de week dat hij uitkomt tentamens, maar ik ga hem zeker snel bekijken. Volgens mij is het een erg gave film.

De nagellak

China glaze is echt een van m’n favoriete nagellak merken. Ik vind het ook echt super leuk dat ze een collectie speciaal voor de honger spelen hebben uitgebracht. De namen van de nagellakken hebben ze betrekking op de 12 districten uit het verhaal. De kleuren vind ik zelf echt heel erg gaaf.  Vooral Harvest moon, Luxe and lush en Stone cold vind ik super leuk. Ik ga zeker weten een aantal lakken uit deze collectie bestellen.

Ik vind het echt super leuk dat een boeken serie zo groot kan worden dat er een film komt en een nagellak collectie. Ik raad de boeken echt van harte aan! Ze zijn echt geweldig. Ik ken veel mensen die normaal niet zo veel lezen, maar die dit boek echt geweldig vinden. Ik tel in ieder geval de dagen af tot wanneer ik naar de film kan!

5 thoughts on “Current addiction: de Hongerspelen!

  1. De film lijkt me eng eigenlijk, maar ben er toch wel heel benieuwd naar! Heb de trailer al meerdere keren voorbij zien komen op televisie en toen ik de trailer pas in de bioscoop zelf zag, zag het er wel heel gaaf uit ^.^ Op zo’n groot scherm lijkt alles romantischer, enger of viezer vind ik, haha!

    Vind Harvest Moon denk ik het mooiste lakje!

  2. super mooie collectie! prachtige lakjes!
    ik ken de hongerspelen eigenlijk niet maar het spreekt me wel aan 😉
    xx

  3. M’n beste vriendin is ook helemaal leip van The Hunger Games en ze dwingt me om mee te gaan naar de film, haha. De collectie van China Glaze vind ik geweldig!

Geef een reactie

