New in; BlackBerry 9790

Het duurde heel eventjes voordat mijn BlackBerry 9700 mij kon overtuigen van zijn gebruiksgemak en funtionaliteit. Uiteindelijk werd het zelfs mijn allerbeste vriendje en nergens ging ik meer heen zonder mijn geliefde telefoon.
Omdat ik eerder nog nooit een smartphone in mijn bezit had, besloot ik een abonnement te nemen waarbij ik na 1 jaar alweer een nieuw toestel uit mocht zoeken, voor het geval dat. Je weet maar nooit, misschien bevalt het wel helemaal niet en zit je er wel direct twee jaar aan vast. Uiteindelijk heb ik mijn eerste BlackBerry zelfs bijna twee jaar gebruikt, maar uiteindelijk mocht de 9700 met pensioen en werd vervangen door de nieuwere 9790.

Deze nieuwe BlackBerry Bold 9790 lijkt erg op mijn oude telefoon, het is eigenlijk dezelfde telefoon maar dan met wat nieuwe/betere functies. Zo heeft deze telefoon ook een touchscreen. Eerst was ik wat sceptisch over een touschscreen, het lijkt mij verschrikkelijk om ellenlange whatsapp berichten op een touschscreen te moeten typen. Daarom is dit toestel ideaal voor mij, een touschscreen maar met een normaal toetsenbord! Al bij het zien van de persfoto’s van deze telefoon wist ik dat dit mijn nieuwe beste vriendje zou worden.

Doordat deze telefoon inprincipe de vernieuwde versie van mijn oude telefoon is, is deze voor mij erg makkelijk in gebruik.
Deze telefoon bevat dezelfde apps als mijn oude, en ik (oke, eigenlijk was het mijn vriend) kon heel gemakkelijk alles overzetten van mijn oude naar mijn nieuwe toestel. Zo is er dus niets verloren gegaan, en bezit ik al mijn foto’s en smsjes etc. nog.
Wel merk ik wat kleine verschillen, zo is het besturingssysteem nieuwer en gaat de batterij van dit toestel sneller leeg. Waar ik voorheen mijn telefoon elke drie dagen van stroom voorzag, ligt hij nu iedere avond aan de oplader.
Al met al ben ik wel erg tevreden over deze telefoon en zelfs het gebruiksgemak van het touchscreen heeft mij overtuigd. Ook met deze telefoon hoef ik inprincipe maar 1 jaar te doen, want je weet maar nooit!

6 thoughts on “New in; BlackBerry 9790

  1. Mooie telefoon. Ik had hiervoor een blackberry 9700. Ik ben blij dat ik van dat ding af ben. Liep steeds vast en dergelijke. Ik wil niet meer anders dan een iPhone.

    Maarja, de bb’s zien er wel altijd mooi uit, net als die je nu nieuw hebt.

  2. Mooie telefoon! Ik ben niet zo’n Blackberry fan, ik vind Apps heel leuk en voor blackberry zijn die maar beperkt. Daarnaast kan ik echt niet typen op een mini toetsenbord, terwijl ik touchscreen veel fijner vind. Daarom heb ik een iPhone, ideaal 🙂
    x Martine

Geef een reactie

