Opgemaakt; Elvive nutri-gloss shampoo & conditioner

Wat betreft shampoos en conditioners heb ik mijn holy grail nog niet gevonden. Mijn lange lokken zijn dan ook ontzettend moeilijk te temmen, en in de winter wordt dit alleen maar erger.
Bij het zien van deze roze glanzende fles met de belofte “schitterende glans en zijdezacht haar” liet ik mij verleiden en nam deze mee.

Hoe ziet het eruit?
De shampoo en conditioner komen beiden in een roze knijpfles. De shampoo bevat 250 ml, de conditioner 200 ml.
Het product zelfs is wit van kleur en ruikt vrij zoet, de conditioner is vrij stevig van structuur.
Dit vind ik een pluspunt, het loopt niet direct van je handen af en is makkelijk te verdelen over het haar.

Hoe voelt het?
Zoals ik al vertelde is de conditioner vrij stevig van structuur. De shampoo is niet anders dan alle andere shampoos die ik eerder gebruikte.
Eerst was ik mijn haar met de shampoo, het maakt mijn haar goed schoon en ruikt ook nog eens lekker. Wel merk ik dat ik de shampoo echt in combinatie met de conditioner moet gebruiken om de klitten uit mijn haar te krijgen. De zijdezachte belofte van de shampoo klopt dus niet echt.
De conditioner breng ik voornamelijk aan in de punten en over de lengtes van mijn haar, dit laat ik even intrekken en spoel het daarna uit. Direct merk ik dat mijn haar zachter aanvoelt, en de grootste klitten zijn verdwenen.

Het product belooft het haar vitaler, sterker en glanzender te maken. Ik merk echter vrij weinig verschil, misschien dat mijn haar iets meer glanst maar sterker maken deze producten mijn haren echt niet.

Duurzaamheid van het product;
Deze producten zijn best zuinig in gebruik. Door de knijpfles kan je precies een juiste hoeveelheid doseren. Wel was bij mij de conditioner eerder op dan de shampoo, deze bevat dan ook 50 ml minder.

Zou ik dit product opnieuw kopen?
Eigenlijk wissel ik vrij vaak van shampoos en conditioner, zelden koop ik twee keer achter elkaar hetzelfde product.
Deze shampoo en conditioner hebben aan mij hun beloftes niet waar gemaakt en waarschijnlijk zal ik deze producten dan ook niet opnieuw kopen. Tevens vind ik het product niet goedkoop en ga dan liever opzoek naar iets wat wel wat extra’s voor mijn haar doet.
Ik vond de producten fijn in gebruik, de geur vind ik prettig, het maakt mijn haar redelijk goed doorkambaar, maar verder doet het niets extra’s voor mijn haar. Vandaar dat ik mijn zoektocht naar de perfecte shampoo en conditioner nog even voortzet.

 

6 thoughts on “Opgemaakt; Elvive nutri-gloss shampoo & conditioner

  1. Wat jammer dat ze niets deden. Ik gebruikte wel eens een andere variant voor vet haar, maar die werkte niet echt om mijn haar minder vet te maken. Wel was mijn haar erg glanzend.

Geef een reactie

