New in: Sony e-reader

Ik ben dol op lezen. Elke dag in de trein pak ik er een boek bij om de tijd wat sneller te laten verlopen. Helaas zijn sommige boeken echt veel te zwaar om mee te nemen en praktisch is het ook niet. Ik ben ook geen lid meer van de bibliotheek, wat betekent dat ik m’n boeken zelf koop. Een volle boekenkast staat zo leuk! Helaas begon de ruimte bij mij een beetje op te raken. Carola vertelde dat ze een e-reader wilde gaan aanschaffen. Eigenlijk heeft ze een hele slechte invloed op me. Het begon namelijk bij mij ook meteen te kriebelen. Ik wilde ook wel een e-reader hebben. Een week later belandde er al een pakketje bij me in de bus.

Na wat onderzoek heb ik besloten om te gaan voor een Sony PRS-T1. Dit model heeft  2 gb interne geheugen. Dit kan nog uitgebreid worden met een micro sd kaartje. Een ebook is gemiddeld zo’n 1 mb. Ik verwacht dus ook niet dat ik snel een sd kaartje nodig zal hebben. Het scherm is E-Inkt, wat betekent dat het geen licht uit zend. Dit zou er voor moeten zorgen dat het net zo leest als een boek en dat de batterij veel langer mee gaat. Ik heb het gister meteen even uitgetest en ik vind het erg prettig lezen. Het scherm is  6 inch, wat niet te klein en niet te groot is. Voor de rest weegt de reader ook bijna niks.
De e-reader heeft zelfs een wifi mogelijkheid. Hiermee kan je bijvoorbeeld woorden waar je meer over wilt weten opzoeken op wikipedia. Boeken erop zetten vind ik zelf erg makkelijk gaan. Binnen een paar minuten had ik al door hoe het werkte en kon ik mijn eerste boek al gaan lezen. Tot nu toe ben ik echt super blij met mijn aankoop! Helaas is de e-reader best prijzig. Ik heb hem gekocht op bol.com voor €149.

9 thoughts on “New in: Sony e-reader

  1. Wel een praktisch ding, maar voor mij gaat er niets boven het voelen, ruiken en lezen van een écht boek 🙂

Geef een reactie

