Review: Lush 9 to 5 cleanser

Bij mijn eerste Lush bestelling wilde ik impulsief 9 to 5 hebben. Het verwijderen van m’n make up deed ik hiervoor altijd met doekjes. Ik wilde hiervoor een alternatief vinden en besloot 9 to 5 van Lush te proberen. Ik moet eerlijk bekennen dat het een tijd geduurd heeft voordat ik het überhaupt heb uitgeprobeerd. Nu zou ik niet meer zonder kunnen!

Wat zegt Lush over 9 to 5?
Aan het einde van een lange werkdag kan je huid wel wat zachtheid gebruiken, of je nu in een kantoor met air conditioning zit of de hele dag buiten bezig bent. Zie hier, 9 to 5! Deze cleanser met amandelolie, orchidee extract en strobloem absoluut verwijdert make-up op een zachte, grondige manier terwijl het tegelijkertijd een verzachtende werking heeft. Je masseert het zachtjes in op je droge huid en verwijdert het met een (vochtig) watje. Hierna kun je nog een toner gebruiken, bijvoorbeeld Eau Roma water voor extra reiniging en verzachting. Gaat heel goed samen met Celestial, onze moisturizer voor de gevoelige huid.

Hoe ziet het er uit?
Lush 9 to 5 zit in een klein zwart flesje. Door middel van knijpen komt er reiniger uit het flesje. De reiniger zelf heeft een witte kleur en heeft een dikte zoals normale melk reinigers ook hebben. Er zijn twee maten flesjes. Er is er eentje met 95 gram inhoud en eentje met 240 gram. Ik heb zelf de 95 gram versie.
Ik ben heel slecht in het beschrijven van geuren, maar ik probeer het toch. De cleanser ruikt lichtjes naar bloemen. Zelf vind ik de geur totaal niet storend en hij blijft niet zo lang hangen.

Hoe gebruik je het?
Dit product wordt gebruikt als reiniger voor het gezicht. Je pakt een beetje van het spul en smeert het over je gezicht. Hierna ga je er met een watje over heen. Lush zelf zegt dat je met een nat en droog watje erover heen kan gaan. Ik gebruik zelf het liefst een droog watje. Ik gebruik redelijk wat van het spul en ga er meteen met een watje overheen. Het is dan namelijk niet helemaal in mijn huid getrokken. 95 gram is redelijk veel. Ik gebruik het product nu al zo’n twee maanden en het flesje is nog niet eens voor de helft leeg.

Ik vind zelf erg fijn hoe mijn gezicht aanvoelt na het gebruiken van 9 to 5. M’n gezicht voelt dan zacht aan en trekt niet. Ik heb vaak als ik met water aan de slag ga dat mijn gezicht trekkerig word. Dan moet ik gewoon echt nachtcreme gebruiken. Bij 9 to 5 heb ik daar helemaal geen last van. Echt ideaal! Verder doet 9 to 5 ook goed z’n werk. Het watje is redelijk vies als het over m’n gezicht is geweest. Ik heb wel het idee dat het meeste van m’n make up er makkelijk af wordt gehaald. Zelf gebruik ik dit product niet voor m’n oog make up. Daarvoor gebruik ik liever een aparte remover.

9 to 5 kost €7,25 voor 95 gram.

8 thoughts on “Review: Lush 9 to 5 cleanser

Geef een reactie

