Review: Lush Ocean salt

Wat zegt Lush over ocean salt?
Zeewater is prima voor je huid omdat het een hoog mineraalgehalte heeft. Ocean Salt scrub bevat daarom heel veel zeezout. Citroen en limoen verfrissen je huid en avocado- en kokosboter verzachten. Een heerlijk product. Mocht het per ongeluk op je lippen terecht komen, het smaakt niet verkeerd. Gebruik een keer per week op een droge huid, een vettere huid kan het vaker gebruiken. Met draaiende bewegingen zachtjes inmasseren op een vochtige huid, afspoelen met warm (niet te heet!) water. Heb je een vette huid? Gebruik hierna de toner Tea Tree Water .

Hoe ziet het er uit?
De ocean salt komt in het welbekende zwarte lush potje, met etiket.
Hierop staan duidelijk de ingrediënten van dit product vermeld.
Het product zelf ruikt erg fris, een moeilijk te omschrijven geur. Ik kan dan ook niet precies vertellen wat ik ruik, maar aan de ingrediënten te zien zou het iets van limoen/citroen kunnen zijn.

Hoe gebruik je het?
Dit product is bedoeld als gezichtsscrub. Je maakt eerst je gezicht nat, pakt wat ocean salt uit de pot en scrub hiermee zachtjes je gezicht.
Ik heb gemerkt dat ik deze scrub inderdaad niet vaker dan 1 maal per week moet gebruiken, de zout korrels in de scrub zijn vrij groot van structuur. Hierdoor is deze scrub al snel te ruw voor mijn gevoelige huid.

Lush ocean salt komt in een pot, klein nadeel is dat je hier dus steeds met je handen in komt. Natuurlijk niet heel erg hygiënisch en er blijven restjes van het product onder je nagels zitten.

Pluspunten;
+ Na gebruik voelt je huid heerlijk zacht aan
+ Kan tevens gebruikt worden als body scrub
+ Frisse geur

Minpunten;
– Grove scrub deeltjes, waardoor de scrub iets minder geschikt is voor de gevoelige huid.
– De verpakking
– De prijs

Lush Ocean Salt is te koop voor €10.95 bij Lush, hiervoor krijg je een hoeveelheid van 120 gram.

14 thoughts on “Review: Lush Ocean salt

  1. Ik vind de scrubdeeltjes echt te grof, heb echt het gevoel alsof ik mijn huid aan het openkrassen ben wanneer ik het gebruik. 😦

  2. Ik lees op veel blogs dat deze toch net iets te grof is voor de meeste meiden. Wel jammer, want het lijkt me op zich wel een fijn product.

Geef een reactie

