Foto verslag vakantie Corfu

Zomervakantie, maanden kijk je er naar uit en voor je het weet is het alweer voorbij.
Inmiddels ben ik alweer ruim een week terug van mijn tweede vakantie bestemming en heb ik mijn eerste werkweek er alweer opzitten.

Om het vakantie gevoel nog een klein beetje vast te houden, geef ik jullie vandaag een kijkje in mijn tweede vakantie.

Op zaterdag ochtend heel vroeg vertrok ik samen met een vriendinnetje voor een weekje naar Gouvia, Corfu. Op het eerste oog hadden we een schattig appartementje geboekt, met goede recensies.
Helaas bleek bij aankomst dit appartement behalve schattig ook vooral erg vies te zijn. Glazen, borden, bestek alles bevatte nog etensresten van de vorige “bewoners”, het balkon lag vol met (vleer)muizenkeutels en de bedden waren enorm hard. Tot overmaat van ramp stond na het douchen het water zelfs eenmaal tot ver in de slaapkamer.
Ook werden wij door de eigenaar niet erg gastvrij ontvangen; “Kom, ga zitten, wacht, kwart voor 11 is de kamer klaar” waren de woorden waar wij mee werden ontvangen.

Nadat wij bekomen waren van de schrik, getwijfeld hebben om red mijn vakantie te bellen, en flink geklaagd te hebben bij onze reisleider, besloten we er toch iets leuks van te maken!

Corfu zelf is prachtig! Op dit eiland is het normaal gesproken iets koeler dan op de andere Griekse eilanden, echter was dit deze zomer niet het geval.
Wij hebben het dan ook vooral erg warm gehad in deze week! Corfu is het hele jaar door groen, en ligt op slechts 2 kilometer van Albanie.

We hebben deze week van alles ondernomen om zo min mogelijk bij ons appartement te hoeven zijn. Bij onze reisleider hadden we een boot gehuurd voor een dag, waarmee we langs de gehele noordkust van Corfu konden varen. Zeker een aanrader!
Na het huren van de boot hadden we de smaak te pakken en huurden nog eens voor drie dagen een quad om het eiland te verkennen.

Met de quad en een gewillige Nederlandse “gids” kwamen we op de mooiste plekken van het eiland.
De quadtour over het eiland ging niet geheel zonder slag of stoot, eenmaal begaf de quad het en wilde niet meer starten, eenmaal verdwaalden we en eenmaal stonden we zonder benzine. Ondanks deze tegenslagen hebben we toch erg van het eiland en haar prachtige uitzichten kunnen genieten.

Ondanks dat we tegen het einde van het seizoen aanzaten, hebben we ons uitstekend vermaakt!
Het nachtleven in Gouvia was niet meer overweldigend druk, maar met alle mensen die we hebben leren kennen zeker erg gezellig!

 Het appartementen complex waar wij verbleven was geheel gevuld met Nederlanders. Na een korte nacht, troffen wij deze “verrassing” voor onze deur aan. Cadeautje van de overbuurjongens.

Helaas komt aan alles een einde, zo werd het op zaterdag weer tijd om de koffers weer in te pakken voor vertrek op de late avond richting het koude Nederland.
Ondanks dat het appartement echt verschrikkelijk was, we bij vertrek nogmaals ruzie kregen met de eigenaar, was deze vakantie echt geweldig! Ik had het voor geen goud willen missen.
In een week tijd ben ik compleet verliefd geworden op dit prachtige eiland, weer thuis mis ik het dan ook verschrikkelijk!

Mede dankzij mijn lieve vriendinnetje en twee geweldige Belgische reisleiders hebben we echt een topweek gehad!

14 thoughts on “Foto verslag vakantie Corfu

  1. Oh wat jammer van je appartement! Toch fijn dat je uiteindelijk hebt kunnen genieten van je vakantie!
    Het ziet er trouwens echt een prachtig eiland uit!

  2. Wat ontzettend jammer van jullie appartement. Wel fijn dat jullie het alsnog leuk hebben gehad. Het lijkt me een prachtig eiland!

  3. Jammer van het appartement! Maar goed dat jullie je niet hebben laten tegenhouden om alsnog te genieten van Corfu, wat een mooie/leuke foto’s!

  4. Goed dat jullie je over je teleurstelling hebben kunnen heen zetten hoor 🙂 Klinkt verder als een super vakantie!

  5. Wat een leuk verslag! Jammer van het appartement, maar zo te lezen en te zien heb je het alsnog heeeel leuk gehad. Ik zou ook graag eens naar Corfu willen, het lijkt me een geweldige bestemming!

  6. Pingback: Het jaar 2011 op a1001addictions | a1001addictions

Geef een reactie

