Review: Lush Soak and Float shampoo bar

Bron foto

Ik heb al heel erg lang last van roos. Roos vind ik persoonlijk erg vervelend om te hebben aangezien het er niet zo mooi uit ziet. Verder jeukt het soms ook heel erg. Geen enkele anti roos shampoo heeft bij mij ooit geholpen. Toen Carola en ik Lush hadden ontdekt, kwam ik erachter dat ze een anti roos shampoo bar hadden. Het leek me leuk om een shampoo bar te proberen en Soak and Float leek me dan ook perfect.

Wat zegt Lush over Soak and float?
Honderden kleine bacteriën vallen soms zomaar, zonder enige aankondiging, je hoofdhuid aan. Resultaat? Roos! We hebben Soak & Float gemaakt om deze bacteriën eens stevig aan te pakken met cade olie van de jeneverbesboom (dat is wat een beetje naar teer ruikt), lavendelolie om de talgproductie te controleren en rozenolie om te verzachten. Werkt extra goed in combinatie met Snake Oil. Met deze shampoobar kun je net zo vaak je haren wassen als met drie 250 ml flessen normale shampoo.

Hoe ziet het er uit?
De shampoo bar is een klein rondje. Soak and float heeft een beige kleur en er steken kleine oranje draadjes uit.

Hoe gebruik je het?
De shampoo bar is heel simpel om te gebruiken. Ik maak m’n haren nat, vervolgens ga ik met de shampoo bar een paar keer over m’n haren heen. Er komt dan genoeg schuim vanaf om over je gehele haar te verdelen. Ik verdeel dan alles over m’n haar, laat het even inwerken en spoel het er dan uit.

Hoe voelt het?
Het vreemdste van de shampoo bar is hoe het aanvoelt. Normaal wordt m’n haar altijd zacht als ik het was. Bij de shampoo bar is dit niet het geval. Je haar wordt er juist stug van. Dit voelt erg vreemd en je krijgt misschien het idee dat je haar er niet schoon van word. Dit is echter niet het geval, zodra je haar is opgedroogd dan is het gewoon schoon.

Er is één ding wat vervelend is aan Soak and float. Het ruikt namelijk erg vies. De geur is erg apart en kan ik niet zo goed omschrijven. Ik bewaar m’n shampoo bar in een bakje zodat ik het af kan sluiten en de geur er niet uit kan. De geur blijft niet je haar hangen dus je haar gaat er niet van stinken.
Ik heb m’n shampoo bar nu al redelijk lang en ik ben er erg tevreden over. M’n haar wordt er roos vrij van en je kan erg lang ermee doen. M’n shampoo bar is amper kleiner geworden!

Pluspunten;
+ werkt tegen roos
+ je doet er lang mee
+ er zijn nog andere varianten shampoo bars
+ de geur blijft niet hangen in je haar

Minpunten;
– de geur is niet bepaald lekker

Lush soak and float is te koop bij de Lush en kost €8,75. Daarvoor krijg je een hoeveelheid van 55 gram, wat een zeer redelijke prijs is aangezien je er lang mee kan doen.

27 thoughts on “Review: Lush Soak and Float shampoo bar

    • Ik denk dat de geur komt omdat het de bacteriën op je hoofdhuid moet doden. De geur stoort me eigenlijk niet zo veel meer. Ik kan alleen nooit zeggen dat het echt lekker ruikt 😉

  1. Ik heb een paar andere `bars´ van Lush gehad, en die roken wel lekker 🙂 Alleen blijft de geur nooit in mijn haar hangen, en dat vond ik altijd een beetje een minpunt- ik wil graag dat mijn haar lekker ruikt… Voor dat stugge- Lush heeft ook een conditioner bar, Jungle. Hier word je haar heeeel erg zacht van en hij ruikt ook lekker- een beetje moeilijk te omschrijven, fruitig, kokos, iets daartussen in? In ieder geval prima te gebruiken samen net gewone shampoo bars!

  2. Ik heb ook heel erg laat van roos, en vanmiddag zal ik even in Leeuwarden shoppen, opzoek naar iets geschikts voor m’n roos. Dit product leek me geschikt, maar ook voor mij is het lekker ruiken wel een must! Beetje jammer.

  3. die lijkt me zeker wel fijn als je roos hebt.. en zeker als geen enkele andere shampoo werkt zou ik die geur er wel voor over hebben XD

  4. Ik vind de shampoo bars van Lush wel lekker, ook ik heb roos en ik gebruik regelmatig de NEW bar (ik geloof dattie zo heet… :S) Is niet specifiek tegen roos maar ik merk wel dat het minder is als ik de bar heb gebruikt omdat ze zo verschrikkelijk goed schoonmaken.
    Ik vind de geur van New trouwens wel erg lekker, ruikt naar Kaneel (Er zit voor de sier zelfs een kaneel stokje in) en een beetje kruidnagel. Yum!
    Iets minder vind ik het blikje waar hij in zit, met natte handen krijg je die lastig open, dus voor het douchen alvast losmaken 😀

    • Ik heb de shampoo in een ander doosje zitten wat makkelijk open gaat. Ik hoorde vaak dat als je het blikje gebruikt wat erbij hoort het op een gegeven moment in het blikje blijft zitten en je de bar er bijna niet meer uit krijgt. Bedankt voor de tip! Ik ga new dan een keertje proberen 🙂

  5. Ik ben zelf ook bezig met het testen van een shampoo bar van The Beauty Bakery en heb hetzelfde stug-haar-probleem ondervonden. Wat helpt is het aanbrengen van conditioner in de punten van je haar!

  6. Hij werkt goed maar de geur is echt niet te harden vind ik… Beetje te omschrijven als de rooklucht van een kampvuur, in combinatie met teer ofzo. Mijn vriend gebruikte hem en de hele badkamer rook er naar als hij gedoucht had.. YECH!! Maar wel fijn dat dit eindelijk een product is dat bij jou goed werkt!

    • Haha ja, m’n moeder vindt het ook naar brand ruiken. Ik moet zeggen dat ik een beetje gewend ben aan de lucht. Ik vind het niet meer zo erg stinken.

  7. Fijn dat ie goed tegen roos werkt! Maar wel jammer dat ie je haar na het wassen stug aanvoelt en de geur niet lekker is. Voor de rest lijkt het me een heerlijk product!

    • Dat stug aanvoelen is alleen wanneer je onder de douche staat. Als je haar weer helemaal droog is, voelt het gewoon normaal aan.

  8. Ik dacht eerst dat het een koekje was haha.
    Hij lijkt me wel fijn, ik vind het alleen wel belangrijk bij een shampoo dat die lekker ruikt, dus dit is hem niet helemaal voor mij denk ik.

  9. Ik vind het vervelend als de geur mij niet aanstaat van een product en ook hier krijg ik daarom een beetje de kriebels ervan! Voor de rest klinkt het product erg goed!

Geef een reactie

