Tag; Nailpolish and me

Ik bezoek dagelijks heel wat blogs, een vaste stop in mijn dagelijkse routine is dan ook wel de blog van Joyce. Ik kwam bij haar deze leuke tag tegen, en als echte nagellak liefhebber ben ik zo vrij geweest om deze tag over te nemen.
Lees hier onder dus alles over mijn nagellak verslaving!

1. Hoeveel lakken telt jouw stash?
Om heel eerlijk te zijn, ik weet het niet precies.
Eigenlijk is het gewoon een stukje ontkenning en durf ik het niet zo goed te tellen.
Ik heb laatst een poging gedaan, maar ben na 48 lakjes gestopt met tellen. Ik denk dat mijn stash zo’n 100 lakjes telt, in allerlei verschillende kleuren.

2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Dat is duidelijk Catrice, ik bezit van dit merk 29 lakken.
Een heerlijk budget merk, met een goede kwaliteit en veel verschillende kleuren.


Bron foto

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Ik denk dat roze toch wel de meest voorkomende kleur in mijn stash is. Van licht roze tot barbie roze,met of zonder glitters, in mijn stash vind je het allemaal terug.
Naast roze is blauw ook zeker een favoriete kleur.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ik kan me eigenlijk geen kleur bedenken welke zich niet in mijn stash bevind, paars en groen zijn zeker geen favorieten. Toch heb ik ook hier twee lakjes van in mijn stash.
Flakies, crackle, matte topcoat en glitters, bij mij vind je alles terug.

5. Welke nagellak draag je het meest?
Cha Cha van H&M. Dit was mijn eerste holografische lakje en heb deze dan ook al erg vaak gedragen. Inmiddels is het potje dan ook al tot de helft leeg.

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Na hier heel goed over nagedacht te hebben, weet ik het eigenlijk nog steeds niet.
Elk lakje in mijn stash is (bijna) uniek. Uiteraard zijn er wel wat lakken in mijn stash waar ik wat minder snel naar grijp. Waarschijnlijk zou dit dan een wit lakje met parelmoer glans zijn van Claire’s. Lakt verschrikkelijk en de droogtijd en dekking zijn ook niet geweldig.

7. Gebruik je een basecoat?
Ja, ik ben verslaafd aan mijn knoflook basecoat. Hierdoor zijn mijn nagels echt een stuk sterker geworden.
Momenteel gebruik ik een basecoat van catrice uit het oude assortiment, mijn knoflook basecoat was helaas op.
Sowieso blijft de nagellak beter en mooier zitten bij gebruik van een basecoat, bovendien zou dit je nagels moeten beschermen tegen het verkleuren.

8. Gebruik je een topcoat?
Ja! Tamara heeft mij kennis laten maken met haar grote liefde INM out the door. Vanaf dat moment was ik ook direct om, en bestelde dit wondermiddel op Ebay.
Inmiddels heb ik ook een grote variant van dit geweldige spul in mijn bezit.

9. Stempelen of uit de losse hand?
Stempelen, ik heb absoluut geen vaste hand. Konad is dan ook voor mij een hele uitvinding.

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een creme finish?
Ik vind een glitter finish wel erg leuk, maar ik heb er een hekel aan om glitterlakjes te verwijderen. Het is altijd zo’n gedoe.
Een lak met een subtiele shimmer er in, is dan ook wel een van mijn favoriete finishes. Verder ben ik dol op holografische lakken, in direct zonlicht kan ik uren naar mijn nagels blijven kijken.

11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja, de dagen dat je mij treft zonder nagellak kun je op 1 hand tellen.
Mede doordat mijn nagels toch wel wat verkleurd zijn, ondanks het gebruik van een basecoat, draag ik eigenlijk altijd nagellak.
Wanneer ik eens een dagje thuis blijf, wil ik nog wel eens een “naakte” dag hebben.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Vier. Nee ik lieg, het waren er vijf. Allemaal besteld vanuit het buitenland. De ontdekking van buitenlandse webshops waar je kunt betalen met paypal, heeft het alleen nog maar erger gemaakt. Hoe makkelijk is het om een paar prachtige lakjes vanuit je luie stoel in je winkelmandje te gooien?

Dit waren zo’n beetje alle ins and outs over mijn nagellak-gedrag. Mochten jullie het leuk vinden om deze tag over te nemen, ga je gang. Ik ben wel benieuwd naar jullie nagellak-gedrag!

28 thoughts on “Tag; Nailpolish and me

    • Helaas weten we niet welk kleurtje dit is. De foto komt van weheartit en er staat geen naam bij 😦

  1. Leuke tag! Leuk om te lezen. Hou je niet van paarse nagellak? Wat gek, dat is juist één van mijn favoriete kleuren, haha. Maar ieder heeft zo z’n eigen smaak.

  2. Oh, wat een leuke tag! Ik sla ‘m ook op, als je dat goed vindt. Dan zet ik hem ook eens op m’n blog! Ben momenteel helemaal gek van tags, hihi. Zijn soms zulke leuke!

    En, leuk om te lezen trouwens. Je hebt een mooie stash, zo te horen! πŸ˜€

  3. Leuk om te lezen! πŸ˜€ Ik zelf ben al mijn nagellak zo’n beetje aan het opruimen. Heb ondertussen bijna niks meer over op een paar rode/roze.natuurlijke kleurtjes na. πŸ˜›

Geef een reactie

