Opgemaakt; Demak’up oogmake-up reiniger

Een tijdje terug werden we overspoeld met reviews over demak’up producten.
100 bloggers hadden een demak’up presskit ontvangen om deze te reviewen, erg leuk natuurlijk.
Na het lezen van vele enthousiaste meningen over de oogmake-up reiniger, was ik hier erg nieuwsgierig naar geworden en besloot deze aan te schaffen.
Inmiddels heb ik dit product opgemaakt, en is het tijd voor mijn review.

 Gaan slapen met nog sporen van make-up op de ogen kan ’s ochtends leiden tot geïrriteerde en vermoeide ogen. Demak’Up reinigende lotion en geïmpregneerde wattenschijfjes vormen een unieke formule voor een dubbele actie “frisse blik”: 1/ de polyfenolen uit rode wijnstok die de ontzwelling van de oogomtrek bevorderen en kringen en wallen verminderen, 2/ korenbloemwater, extracten van katoenbloesem en provitamine B5 die de lotion helpen om deze gevoelige zone te verzachten en te kalmeren.

Hoe ziet het er uit;
Deze oogmake-up reiniger is anders dan ik gewend was.
Ik was gewend aan een vloeibare oogmake-up reiniger, welke je op een wattenschijfje aanbrengt om vervolgens je ogen mee te reinigen.
Bij deze oogmake-up reiniger is dit anders, dit zijn namelijk wattenschijfjes waar de oogmake-up reiniger al in zit.

Hoe voelt het;
De schijfjes voelen zacht aan, en ook voor de tere huid rondom mijn ogen zijn deze schijfjes erg vriendelijk.
Na het verwijderen van mijn mascara is mijn huid niet rood of geirriteerd, ook laat dit product geen olie waas achter. Voor mij zeker een pluspunt.
De schijfjes hebben een typische reiniger geur, niet storend aanwezig.

Duurzaamheid van het product;
Een potje met oogmake-up reiniger bevat 30 wattenschifjes met lotion oogmake-up reiniger.
Ik gebruik zelf 1 schijfje per oog, dus bij dagelijks gebruik zou ik hier 15 dagen mee voor uit kunnen.

Zou ik dit product opnieuw kopen?
Voor een vakantie of iets dergelijks is dit wel erg handig om mee te nemen. Geen gedoe met watjes en losse oogmake-up remover.
Toch merkte ik dat ik in het dagelijks gebruik vaker naar mijn losse watjes en oogmake-up remover greep.

Wat ik een nadeel vond aan deze schijfjes is dat de randen van de schijfjes niet zijn afgewerkt, en erg op elkaar geplakt zitten. Het is dus wat lastig te pakken, voor je het weet heb je een half schijfje in je handen.
Ook de prijs vind ik toch wel wat aan de hoge kant,  €3,99 voor 30 pads waar ik dan 15 dagen mee doe.
Ik heb van dit product niet gemerkt dat het de wallen en/of donkere kringen onder mijn ogen verminderd, jammer maar dit verwacht ik ook niet echt van een oogmake-up reiniger.

Voor op reis is dit product zeker aan te raden, thuis blijf ik gewoon bij mijn losse remover en wattenschijfjes.

9 thoughts on “Opgemaakt; Demak’up oogmake-up reiniger

  1. Ik gebruik een soortgelijk product van de wibra.. Die bevallen me super.. Deze lijken me ook erg fijn, maar zijn wel vrij prijzig!

  2. Goede review. Ik heb ze ook al een paar keer gebruikt, tijdens het logeren bijvoorbeeld. Daarvoor zijn ze erg handig, maar voor dagelijks gebruik zou ik ze inderdaad niet gebruiken.

Geef een reactie

