Let’s try some marbling!

Water marbling is iets wat elke nagellak verslaafde wel kent. Je gooit druppels nagellak in een bekertje met water, maakt er een patroontje in en dipt dan je nagel erin. Op deze manier kan je de meest fantastische patroontjes op je nagels krijgen. Carola en ik hebben deze methode één keertje eerder geprobeerd. We vonden het resultaat toen echt prachtig, maar als ik het nu terug kijk vind ik het echt afschuwelijk. Na vele filmpjes te hebben gekeken op youtube besloten we nog een poging te wagen!

Als eerst heb ik m’n nagels wit gelakt. Dit zorgt ervoor dat de kleuren beter uitkomen op je nagels. De kleuren die ik heb gebruikt zijn Lavender breeze van Catrice, Re-fresh mint van China glaze en Meet me under the mistletoe van Orly. Ik heb een naald gebruikt om het patroontje me te trekken in de nagellak. Een naald is dunner dan een sate prikker en werkt daarom nauwkeuriger. Je moet wel elke keer je naald schoonmaken. Ik had ook ergens een tip gelezen dat als je je vinger insmeerde met cuticle oil het makkelijker was om het schoon te maken. Water marble is erg leuk om te doen maar geeft ook ontzettend veel troep.
Zoals te zien is, is het mij niet helemaal gelukt om alles goed schoon te maken. Vooral de glitters uit Meet me under the mistletoe waren echt verschrikkelijk om weg te krijgen. Je kan ook met plakband je vingers afplakken, alleen vind ik het zelf dan lastig om je vingers dan nog te gebruiken.
Al met al is water marble een leuke manier om  je nagels mee te versieren. Ik vind het deze keer wel goed gelukt!
Wil jij weten hoe dit moet? Bekijk dan de volgende filmpjes; flower marble, swirl en green water marble.

Hebben jullie wel eens water marble geprobeerd?

26 thoughts on “Let’s try some marbling!

    • Dit was ook pas de tweede keer dat ik het deed. Ik zou het gewoon proberen, het resultaat is wel leuk!

  1. Ziet er leuk uit 😀
    Ik heb het geprobeerd maar dat was echt vreselijk mislukt, ik denk niet dat ik het nog ga proberen want wat had ik er toen een troep van gemaakt haha 😛

  2. Wat mooi! En wat een leuke kleurencombinatie! Ik heb het nog nooit geprobeerd, ik lees altijd dat het zo’n enorme kliederboel is haha.

  3. Prachtige kleurencombinatie! Had je je vingers en nagelriemen van te voren afgeplakt met plakband? Dat scheelt een hoop geklieder! Ik vind het resultaat ook echt prachtig van het marbelen, maar ik vind het zo onwijs veel werk, en niet zo leuk werk ook!

  4. Mooi hoor! Ik heb het al zo vaak geprobeerd, maar ik denk dat ik iets verkeerd doe want bij mij is het zooo lelijk altijd.

  5. Dit is inderdaad een geweldige manier om mooie nail-art te krijgen. Ik kreeg de tip een hele tijd terug van m’n zusje. Heb het toen meteen geprobeerd, geweldig!

    Jou look is ook geweldig mooi geworden.

Geef een reactie

