Persoonlijke update: ik ben terug!

Na 5,5 week was het donderdag eindelijk zo ver! Ik was weer in Nederland! Zo fijn om weer gewoon Nederlands te horen. Ik ben echt blij om weer thuis te zijn.

De eerste week dat ik weg was, zaten we in het zuiden van Spanje. Het was daar erg warm, ongeveer 30-35 graden en dan moest je de hele dag buiten rondlopen. Dat was wel even lastig. Ik heb daarnaast ook nog een kleine overgevoeligheid voor de zon en ben een aantal keer lelijk verbrand. De eerste week was een excursie voor het vak Historische geologie, waar we bijvoorbeeld gingen kijken naar de KT-grens (de grens waarbij de dinosauriërs uitstierven). Als afsluiter hadden we om 19.00 een tentamen in een café in Spanje. Voor mijn gevoel had ik het tentamen echt gigantisch verpest. Tot mijn verbazing bleek dan ook dat ik een 8,5 had gehaald voor het tentamen. Dat is natuurlijk een perfecte afsluiter van de week. 

Daarna moesten we 600 km rijden om bij ons veldwerk gebied te komen. Het ligt tussen Madrid en Zaragoza in op een hoogte van ongeveer 1700 meter. Waar ik niet echt rekening mee had gehouden was dat het in Spanje ook koud kon zijn. Tot mijn verbazing bleek het daar maar 13 graden te zijn en bevroor ik bijna. Gelukkig was het niet altijd zo koud en werd het zelfs op het einde weer 30 graden. Het dorpje waar we in zaten had ongeveer 600 bewoners en er was niet zo heel veel te doen.

In het veld moesten we naar het type gesteente kijken. Dit noteerden we op een kaart en op een gegeven moment kwamen daar dan structuren uit. Je moet dan een goede oplossing vinden voor het probleem. Helaas ben ik hier niet zo goed in. Het is namelijk nogal abstract, aangezien alles zich in de aarde bevind. Ik heb het veldwerk wel gehaald met een 6,5. We hadden een aantal fouten gemaakt en vooral m’n afgedekte kaart (waar je de gesteente en structuren op zet) was niet zo heel goed. Ach ja, het had nog slechter gekund.

Al met al ben ik heel erg blij om weer thuis te zijn. Ik ben meteen weer aan het shoppen gegaan, dus binnenkort kunnen jullie een shoplog verwachten. Ik vind dat ik wel een beloning verdient heb na een maand hard werken!

12 thoughts on “Persoonlijke update: ik ben terug!

  1. Ik volg je nog niet zolang, dus ik had geen idee dat je al die tijd in het buitenland zat! Ook omdat je iedere dag artikelen geplaatst hebt. Lijkt me erg fijn om weer thuis te zijn.

    • Ik doe deze blog samen met Carola, dus zij heeft alles waargenomen de afgelopen maand. Zelf had ik gewoon artikelen vooruit geschreven 😉

    • Ik studeer Aardwetenschappen 😉 dus ik krijg zo’n beetje les over alles wat met de aarde te maken heeft (tektoniek, global warming, mineralogie etc). Het is best lastig, maar wel leuk 🙂

  2. Welcome back home! 🙂 Ik hoop dat je ondanks de hitte, de kou en de lange tijd weg van huis, ook een beetje genoten hebt!

Geef een reactie

