Opgemaakt; Sephora smoothing primer

Smoothing Primer

Een perfecte teint begint met een goede basis!

Een goede basis is de eerste stap naar een langdurige, perfecte teint. Het perfectioneert de teint en maakt het gemakkelijker de make-up aan te brengen. Deze transparante gel verzacht de huid en geeft een unieke soft-touch. De matte afwerking zorgt voor een natuurlijk resultaat. De gel is volledig transparant en dusdanig geschikt voor alle huidskleuren, van de lichtste tot donkerste.

Hoe ziet het er uit?

Deze primer zit in een glazen flesje met een zwart pompje. Het uiterlijk is vrij strak en geeft mij een soort luxe gevoel.
Het pompje wordt afgesloten met een doorzichtig plastic deksel, wat dan weer een tikkeltje goedkoop oogt vergeleken bij de rest van de verpakking.
Op de verpakking staat de merknaam van het product, de werking en de inhoud.
Dit flesje bevat 15 ml.
De primer zelf is doorzichtig en ruikt licht.

Hoe voelt het?

Doordat de primer in een glazen flacon zit met pompje is dit erg hygiënisch in gebruik.
Het pompje is erg gemakkelijk om de juiste hoeveelheid primer mee te doseren welke je nodig hebt voor je gezicht.
De primer zelf voelt heel apart aan, een beetje vettig/olie achtig. Moeilijk te omschrijven. Wel smeert dit product heel gemakkelijk uit. Het voelt heel prettig aan op mijn huid zonder deze vet te maken, het maakt mijn huid eerder heel zacht.
Het aanbrengen van mijn foundation gaat gemakkelijker na gebruik van deze primer, velletjes zijn minder zichtbaar en ik heb het idee dat mijn make-up inderdaad beter blijft zitten door deze primer.
Wanneer ik deze primer na mijn zonnebrand gebruik, zorgt dit ervoor dat mijn huid niet meer zo glimt door het vettige laagje wat de zonnebrand achterlaat.

Duurzaamheid van het product;

Het product bevat maar 15 ml, wat natuurlijk niet erg veel is.
Toch is dit product vrij zuinig in gebruik, je hebt maar een kleine hoeveelheid product nodig voor het gehele gezicht.
Met dit kleine flesje van 15 ml heb ik ongeveer 4 maanden gedaan. Ik heb deze primer dagelijks gebruikt.

Zou ik dit product opnieuw kopen?
Ondanks dat ik erg tevreden ben over de werking van deze primer zou ik dit product niet zo snel opnieuw kopen.
Ik vind de prijs van €12,10 toch wel veel geld voor een flesje wat maar 15 ml. bevat.
Ik kocht dit product tijdens de 3 voor 10 euro actie van Sephora, wanneer er weer zo’n actie komt zet ik dit product weer op mijn lijstje.

Ik ben opzoek naar een goed (budgetproof) alternatief voor deze primer, hebben jullie tips?

16 thoughts on “Opgemaakt; Sephora smoothing primer

  1. klinkt fijn maar de prijs houdt mij tegen om te kopen in verhouding met de hoeveelheid
    zelf weet ik geen betere alternatief

  2. Ik heb deze ook! Ook gekocht met de 3 voor 10 actie bij Sephora. Ik ben er echt heel erg tevreden mee, hij smeert zo lekker uit en is zooo lekker licht. En oja, mijn huid wordt er echt superzacht van! Geweldig spul. Voor de volle prijs zou ik hem niet betalen nee, maar met de 3 voor 10 actie neem ik hem zeker mee!

  3. Ik heb veel positieve reviews over deze primer gelezen, lijkt me een fijn product, terwijl ik zelf niet zo bekend ben met de producten van Sephora!

  4. ik heb deze primer ook! ik heb er toen 3 ingeslagen met die sephora actie, want ik vond het ook prijzig! Die van gosh zijn ongeveer even duur, maar misschien zit daar meer in? ik heb nu nog anderhalf potje primer, dus ik hoef nu nog niet een nieuwe, maar ik vind het wel heel erg fijn werken!

  5. Wat een toeval, ik heb deze een paar dagen geleden nog in mijn handen gehad, maar toch weer terug gelegd. Ik heb nog zoveel primer hier staan dat ik echt geen nieuwe moet kopen voorlopig. Ik gebruik het liefst die van Smashbox.

Geef een reactie

