The body shop face & body brush

Al een tijdje was ik opzoek naar een kwalitatief goede maar niet te dure kwast om mijn poeder mee aan te brengen.
Ik heb vele kwasten versleten en was over geen enkele kwast echt tevreden, tot ik op het internet over de face & body kwast van The Body Shop las. Ik besloot deze kwast aan te schaffen en aan een kritische test te onderwerpen. Inmiddels heb ik deze kwast al een poosje in gebruik en vond ik het tijd om mijn oordeel met jullie te delen.

Wat zegt The Body Shop over deze kwast;
Deze veelzijdige, grote make-up kwast heeft precies het juiste formaat voor het aanbrengen van blush, bronzer of poeder op het gezicht of decolleté.
De zachte synthetische haren zijn duurzaam en speciaal gesneden, waardoor ze extra zacht aanvoelen op de huid. De breed uitlopende kop is ideaal voor het aanbrengen en mengen van poeder. Het breed uitlopende handvat ligt makkelijk in de hand, waardoor deze kwast gemakkelijk te gebruiken is.

De kwast is dus compleet van kunsthaar, dit omdat The Body Shop niet op dieren test. Ik heb er geen moeite mee dat deze kwast enkel synthetische haren bevat.
De kwast is echt heel zacht voor mijn gezicht, te vergelijken met de essence blush brush.
Dit vind ik persoonlijk altijd heel belangrijk bij een kwast, een kwast moet fijn aanvoelen op het gezicht en dat doet deze zeker.In gebruik is deze kwast erg fijn, neemt goed product op en houdt dit goed vast. Doordat de kwast vrij groot is, is hij makkelijk in gebruik en verdeelt het product mooi over het gezicht.
Ik heb deze kwast niet gebruikt om blush mee aan te brengen, hier vind ik de kwast dan weer net iets te groot voor.
In de periode dat ik deze kwast heb, is er nog geen enkel haartje uitgevallen. De kwast heeft al enkele wasbeurten overleefd zonder een enkel haartje te verliezen. Na een wasbeurt komt de kwast ook weer mooi terug in de oorspronkelijke vorm.
Sinds ik deze kwast in mijn bezit heb, zou ik niet anders meer willen.
Ik ben erg tevreden over deze kwast, hij voelt fijn aan op mijn gezicht doet zijn werk goed en is kwalitatief goed.
Mocht je opzoek zijn naar een goede poederkwast kan ik je deze kwast zeker aanraden.
The Body Shop face & body brush is te koop voor  €15,50 bij The Body Shop.
Welke kwasten gebruiken jullie voor je poeder?
11 thoughts on “The body shop face & body brush

  1. ik gebruik van alles en nog wat door elkaar, maar poeder doe ik vaak met een kabuki kwast.

    heb wel een keer overwogen om een foundation kwast te kopen bi the body shop, maar het is er uiteindelijk een van gosh geworden.

  2. Ik gebruik een kwast van Make-Up Studio, ik vrees wel dat het echte haren zijn maar ik heb een Make-Up Studio penselenset ooit cadeau gekregen, nu al 4 jaar geleden en de penselen zijn nog steeds in prima conditie.

  3. Ik gebruik de kwasten van ELF maar heb ook al staan twijfelen om deze kwast van The body shop te kopen. Misschien moet ik hem toch gaan halen als hij zo fijn werkt.
    x

  4. Pingback: In mijn toilettas op vakantie; | a1001addictions

Geef een reactie

