Opgemaakt; Etos body butter

Vandaag een nieuw soort artikel voor jullie.
In deze opgemaakt artikelen gaan we jullie laten zien welke producten wij hebben opgemaakt, wat we hier van vonden en of we dit nogmaals zouden kopen. Artikelen in deze categorie zullen met regelmaat terugkeren op onze blog.

In dit allereerste opgemaakt artikel voor jullie  guave macadamia bodybutter van de etos.
Ik heb zelf een vrij droge huid, en heb mijzelf aangeleerd om iedere keer na het douchen mijn huidje in te smeren met iets verzorgends.
Nu hou ik een beetje van afwisseling dus de ene keer is dat een bodybutter, de keer erna een bodylotion.

Omdat mijn huid in de winter nog droger is besloot ik eens opzoek te gaan naar een bodybutter. Ik had veel gehoord over de bodybutters van de etos eigenmerk en besloot er hier dan maar eens eentje van aan te schaffen.

Hoe ziet het er uit;
De bodybutter zit in een doorzichtige pot en bevat 200 ml.
Wanneer je de pot open draait zit er nog een beschermende deksel op, zodat de bodybutter niet gaat lekken/in de dop gaat zitten. Ik vind dit zelf wel erg fijn.

Hoe voelt het;
De bodybutter ziet er vrij stevig uit, niet echt romig eerder hard. Een echte butter structuur.
Wanneer je de bodybutter op je lichaam smeert voel je dat het makkelijk uitsmeert, er komt een frisse zoete geur vanaf.
De bodybutter is vrij vet van zichzelf en laat dan ook een vet laagje op de huid achter (wat natuurlijk de bedoeling is) maar voordat de bodybutter geheel is ingetrokken duurt wel even. Ik raad je dan ook niet aan om direct nadat je jezelf hiermee ingesmeerd hebt een skinnyjeans aan te trekken 😉

De bodybutter voedt wel goed, mijn huid voelt heel zacht aan wanneer de bodybutter geheel is ingetrokken.

Duurzaamheid van het product;
Van deze bodybutter heb je niet veel nodig, waardoor hij vrij zuinig in gebruik is.
Ik denk dat ik er ongeveer zo’n 3 a 4 maanden mee gedaan heb, ik heb hem dan niet dagelijks gebruikt.

Zou ik dit product opnieuw kopen?
Waarschijnlijk zou ik de volgende keer toch voor een iets vloeibaardere variant van een bodybutter gaan. Bovendien hou ik er van om nieuwe dingen uit te proberen, dus kortom; nee ik denk het niet.

Etos bodybutter is te koop voor €4,99.

Welke body butter is jullie favoriet?

5 thoughts on “Opgemaakt; Etos body butter

  1. ik heb vaak een bodybutter van de TBS, echte favoriete van me. met body lotion neem ik vaker dove. Ik heb er nou een met glitters maar dat wist ik niet, steeds als ik deze nou gebruik zie je me in de zon glitteren xd. lush is duurder maar wel een lekkere aanrader.

Geef een reactie

