Knoflook nagelverharder.

Nadat binnen een week tijd twee van mijn nagels op een onmogelijke plaats waren ingescheurd hakte ik de knoop door.
Ik was de strijd met mijn nagels zat, wat ik ook probeerde mijn nagels gingen hun eigen gang.

Op beautygloss.nl zag ik dit artikel en besloot dat ik mij hier ook maar eens aan zou wagen.
Ik had mij er inmiddels wat in verdiept en las er goede reviews over, dus hopen dat het voor mij ook zou werken dacht ik nog.
Zo gezegd, zo gedaan.
Op 14 januari nam ik een teentje knoflook mee vanaf mijn werk, een blanke lak had ik nog.
knoflook in je nagellakBij thuiskomst ben ik direct aan de slag gegaan, teentje knoflook pellen en in kleine (niet te kleine) stukjes snijden om vervolgens in de blanke lak te doen.
Vervolgens moet je dit een week laten staan, maar wel elke dag even goed omschudden.
Naar mate de week vordert zie je ook echt verschil!

 

Na een week is je knoflooklak klaar voor gebruik, dus vol enthousiasme ging ik aan de slag.
Ik waarschuw bij voorbaat, de lucht is niet heel aangenaam 😉
Ik voelde me net alsof ik net weg kwam uit een wok restaurant en daar een enorme hoeveelheid knoflook naar binnen had gewerkt.
Nu ben ik normaal gesproken gek op knoflook, maar in combinatie met nagellak was het toch iets te veel van het goede.

Op elke vinger bracht ik een laagje lak aan als basecoat, en besloot al heel snel om er maar gauw een kleurtje over heen te smeren i.v.m. de lucht 😛
Ook na 2 laagjes kleurlak en een laagje topcoat was de knoflookgeur nog duidelijk aanwezig, gelukkig zakte dit in de loop van de dag af.
Toch heb ik ondanks de knoflook geur doorgezet, en ben deze knoflookbasecoat blijven gebruiken, nu ruim twee maanden verder ben ik er zeer enthousiast over en raad iedereen deze basecoat aan.
Mijn nagels zijn in deze twee maanden tijd een stuk sterker geworden en zijn niet meer ingescheurd/afgebroken.

Dus kunnen jouw nagels wel wat extra stevigheid gebruiken, zijn ze eigenwijs, scheuren ze in of breken ze af?
Ik raad je aan om een knoflookbasecoat te maken!

12 thoughts on “Knoflook nagelverharder.

  1. Ik heb dit al vaker gelezen. Maar ik was er nog niet overuit of het wel echt goed werkte. Mij lijkt de geur te gruwelijk. Hihi.
    Liefs, xxx

  2. Ik heb het ook geprobeert, ik vind het niets:$ Bij mij werkt het gewoon niet, de geur werd ook niet minder bij mij elke keer had ik zoiets wat ruik ik toch? Ohja de nagellak, mijn nagels werden er ook alleen maar slapper van ;(

  3. Pingback: NOTD: Spin me round « a1001addictions

  4. ik gebruik het al heel lang ,, en voor mij werkt het echt super ,, ik smeer de lak er altijd op voor dat ik ga douchen (gewoon 1 laagje en goed laten drogen) dan is de geur ook meteen een stuk minder erg

  5. Pingback: Tag; Nailpolish and me | a1001addictions

  6. Hmm, dit ga ik misschien ook eens proberen. Ik gebruik sowieso nagelharder van ‘Sally Hansen’ als basecoat, maar dit wil ik ook weleens proberen! Handig!

  7. Mij lijkt het wel cool en ik heb superveel nagelspullen.
    Maar ik heb aan mama gezegd dat het wel goed werkt maar mama lijkt het geen
    goed idee want ze zegt dat het supererg stinkt.
    maar ik ga het gewoon een keer bij een BFF doen! 😛

  8. Dit lijkt me echt super handig, maar hoe moet je het gebruiken? Veel nagelverharders uit de winkel werken met een kuur. (1 dag lak opdoen, volgend dag nog een laag, volgende dag erafhalen, enz) moet je de knoflookverharder gewoon een keer op je nagels doen of doen jullie het in ‘kuurvorm’?

Geef een reactie

